Nikdy není pozdě vyběhnout z kanceláří a něco dělat, ukazuje #miseSpartanRace

Zaběhnout Spartan Race není pro některé z nás snadným cílem. Aby se pár lidí heclo a zvládlo to, vznikla #miseSpartanRace, v pořadí druhá v projektu Nikdy není pozdě. Ten založil #spartanAlex v říjnu 2015 (ještě před tím stihl zhubnout 30 kg za 9 měsíců, ale to je jiná story). Jeho první #miseMaraton měla jasný cíl: natrénovat na pražský maraton (8. 5. 2016) a udělat z něho přímý TV přenos s real-time online monitoringem údajů a zdravotních dat běžce – link.

Potom co zvládnul 42 kilometrů, už Alex nechtěl jen běhat. Chtěl přidat taky zlepšení fyzičky. Tak se zrodil nápad zkusit závody Spartan Race. Zmínil se o tom plánu pár lidem při pivu a pokaždé se setkal se stejnou reakcí: Chci něco se sebou dělat, šel/šla bych do toho taky! Šířilo se to jak lavina a najednou tady bylo 12 lidí. Kancelářské krysy, řeklo by se — social media manažeři, event manažeři, podnikatelé, programátor, novinář. Přesto byli odhodlaní jít trénovat a ten závod zaběhnout.

Spartan Race

Když každý kilometr bolí

A tak loni v říjnu odstartoval ostrý trénink. Jednou týdně TRX v posilovně pod vedením trenérky Ivy Paprskářové (#coachIva), druhé TRX doma, jednou týdně běh s trenérem Honzou Slavíkem (#coachHonza), a tréninkový plán běhání na míru. Čtyřikrát týdně pohyb, navíc upravený jídelníček na základě chyb v našem stravování, které zanalyzoval poradce přes výživu Ondřej Kadlec (#coachOndrej).

Nepopíráme, že pro některé z nás to byl šok. I když zkušení „fitnessáci“ by se možná zasmáli, ale lidi zvyklé na kancelářskou židli bolí každý uběhnutý kilometr. Každý trénink představuje tři dny bolesti rukou, nohou, břicha. Každých deset angličáků vás sundá. Ale postupně se to zlepšuje, většina z nás najednou dokáže uběhnout desítku a jen tak mimochodem jsme shodili pár kil. Síla je v partě 12 lidí, pomáhá nám vzájemná motivace a hecování.

Spartan Race

A to nejdůležitější: stačilo pár tréninků a cítíme se líp. Z počátečního šoku se postupně stala příjemná relaxační činnost. I když to pořád bolí. Pravdou je, že ne pokaždé se na tréninky hrneme s nadšením. Ale endorfiny jsou silná droga. Z každého tréninku pak odcházíme silnější. A spokojenější.

Jsme v poločase, dokážeme ještě víc

Dnes jsme v půlce a můžeme si trochu zhodnotit, jak nám to jde. Nejsme bez chyb, můžeme se samozřejmě strašně moc zlepšovat. Třeba TRX byl skvělý start, když jsme se předtím moc nehýbali. Pro ostrý trénink na Spartan Race se ale víc hodí kruhový trénink a víc cvičení na ruce.  Běhání je zase strašně individuální a lepší je v menších skupinách, než ve 12 lidech.

Spartan Race

Podle toho upravujeme tréninkový plán. Bojujeme s leností. Zkoušíme nové věci, třeba i se Spartan Race Training Group. Naším hlavním cílem je v červnový Spartan Race Super v Maďarsku, my makáme a doufáme, že to v zvládneme za nějaký rozumný čas. Ale už nás budete moc potkat na našem tréninkovém Spartan Race Sprint – 30. 4. v Koutech. A někteří by rádi triffectu, takže závěrečný Spartan Race Beast v 23. 9. v Liberci.

Protože žijeme v době sociálních sítí, své tréninkové úspěchy a neúspěchy sdílíme na webu misespartanrace.nikdynenipozde.com, najdete je na FB i Instagramu. Pokud vás to zaujalo, můžete nám dát like na webu, nebo se porovnávat s někým z naší party jako #sparingPartner. A pokud vás to zaujalo ještě víc, pojďte si s námi zacvičit.

Příště si začneme představovat jednotlivé účastníky naší mise.

Spartan Race